Portada > Actualitat > Notícies > L’SCAC de Parets restitueix prop de 15.000 euros a la ciutadania en reclamacions

L’SCAC de Parets restitueix prop de 15.000 euros a la ciutadania en reclamacions

15/03/2017

L'any 2016, la tramitació d'expedients del Servei de Consum i Atenció al Consumidor de l'Ajuntament de Parets (SCAC) ha donat com a resultat la restitució de 14.868’39 euros als ciutadans i ciutadanes que van presentar la seva reclamació davant de l'oficina.

Durant l’any 2016 l’SCAC ha dut a terme un total de 189 visites d’atenció personalitzada i ha resolt més de 170 consultes telefòniques o telemàtiques que no han donat pas a l’obertura d’un expedient. Les 189 visites ateses ha derivat en la tramitació de 161 expedients dels quals, actualment, 141 ja s’han resolt (un 88%); el 12% que resten  estan en procés de tramitació. 59 expedients dels 141 ja resolts, (un 41’84%), han estat favorables per a les persones consumidores.

Pel que fa a la tipologia de les reclamacions, Es manté la tendència a la baixa de les reclamacions de telefonia malgrat que segueixen sent les més nombroses. Les reclamacions relacionades amb els serveis bàsics (subministrament aigua, gas, llum) mantenen també la seva tendència a l’alça, representant ja en el 2016 un 22’98% de les reclamacions totals. En relació als serveis bancaris, el nombre d’expedients les reclamacions han estat relacionades bàsicament amb els crèdits hipotecaris i les seves clàusules, les comissions bancàries i les queixes per l’atenció dispensada o la falta de resposta.

L’increment en l’ús de les noves tecnologies i les compres per internet també ha donat com a resultat l’increment de les reclamacions en aquest àmbit. En el tema de garanties, el nombre de reclamacions ha baixat en relació a l’any anterior, passant d’un 15% a un 8,69%.

El Servei de Comerç i Atenció al Consumidor, l’SCAC, és un servei que presta l’Ajuntament de Parets del Vallès, adreçat als comerciants i els consumidors, però sempre des de la perspectiva del consum i amb dues vessants prioritàries, per una banda mediar, minimitzar i resoldre els conflictes que es puguin generar entre aquests dos col·lectius; i per un altre, assessorar i formar en temes de consum a tota la ciutadania en general, escolars, joves, pares, avis, professionals, botiguers, etc.

L'SCAC també organitza i lidera diverses activitats dirigides a potenciar el comerç de proximitat, les bones pràctiques i la consolidació d’hàbits de consum responsable, duent a terme xerrades, tallers, jornades o exposicions adreçades a diferents col·lectius. 

Arxivat a: Comerç i empresa
SCAC