Portada > Actualitat > Notícies > L’SCAC estalvia prop de 25.000 euros a la ciutadania en reclamacions

L’SCAC estalvia prop de 25.000 euros a la ciutadania en reclamacions

06/03/2020

L'any 2019, la tramitació d'expedients del Servei de Consum i Atenció al Consumidor de l'Ajuntament de Parets (SCAC) ha permès estalviar o recuperar un total de 24.452,90 euros als ciutadans i ciutadanes que van presentar la seva reclamació davant de l'oficina. La regidora de Consum, Neus Jordà, va fer públiques aquestes dades ahir, durant la inauguració de l’exposició Lidera el teu consum. Ciutadà actiu, consumidor responsable, que es podrà veure a Can Rajoler fins al pròxim 22 de març.

En total, el servei ha atès 299 visites presencials que han suposat l'obertura de 139 expedients, dels quals 122 (un 87,77%) han estat resolts i 17 continuen en tràmit. A més, el servei ha atès un gran nombre de consultes telefòniques o telemàtiques que no han implicat tràmits d'obertura d'expedient.

Dels expedients oberts, un 24,82% feien referència a reclamacions relacionades amb la telefonia; un 13,87% a diferents tipus de garanties; un 10,95% a serveis bàsics; un 8,03% a assegurances i un 6,57% a transports. La resta han estat en relació a compres oer internet, serveis financers o serveis a domicili.

Del total de les reclamacions rebudes cal destacar el descens en les queixes relatives a les compres per internet, que han passat d'un 10% l'any 2018, a un 5,84% l'any 2019. Tot i tenir el nombre de reclamacions més elevada, també hi han disminuït els expedients relacionats amb les empreses de telefonia, a on el problema principal continuen sent les facturacions errònies, les incidències en el moment de les baixes i, sobretot, les despeses de permanència originades en el moment de canviar de companyia.

Les reclamacions en relació amb els subministraments bàsics han sofert un increment l'any 2019, tot i que no han assolit el nivell dels anys 2016 i 2017 en què van arribar al 23%. També s'han incrementat les reclamacions relacionades amb les companyies asseguradores i les relatives al transport aeri. Les cancel·lacions o retards dels vols i la pèrdua d'equipatge provoquen la major part de les queixes d’aquests darrers.

Arxivat a: Ajuntament, Comerç i empresa
Presentació dades SCAC 5/3/20