Telefonia mòbil

Fa dos mesos vaig decidir canviar de companyia i sol·licitar la portabilitat del meu número de telèfon. El cas és que em van donant llargues i no m"activen el telèfon. He reclamat a les dues companyies, però es passen la pilota l"una a l"altra i jo mentrestant continuo sense telèfon. Què puc fer? A quina companyia haig de reclamar?

La portabilitat l"hem de sol·licitar a la companyia a la qual ens volem canviar. Hem de comprovar que el nostre terminal sigui lliure, ja que si no ho és , haurem de sol·licitar a la nostra antiga companyia que ens l"alliberi.
Si hem seguit tots aquests passos i no ens solucionen el problema, haurem d"enviar un escrit de queixa a les dues companyies i si no ens contesten o la contesta és negativa, podem presentar una sol•licitud d"arbitratge a una Junta Arbitral de Consum (també contra les dues) perquè una o altra es responsabilitzi del problema.

Vaig comprar-me un mòbil de contracte amb quota. Al cap de tres mesos me"l van robar i jo el vaig donar de baixa. Ara la companyia m"ha enviat una carta en què em reclama un import d"indemnització per haver-me donat de baixa abans d"un any. Ho poden fer

Les clàusules de permanència no impedeixen el dret a donar-vos de baixa, però sí que podem perdre els avantatges dels quals vam gaudir en l"adquisició del mòbil i ara ens els cobraran.
En casos de robatori hem de fer el següent:
- Informar la companyia operadora i facilitar-li el número de telèfon i l"IMEI perquè pugui bloquejar el terminal mòbil i la targeta SIM.
- Denunciar el robatori o furt del mòbil a la Policia o Guàrdia Civil, a qui aportarem les dades del número de telèfon i de l"IMEI.
D"aquesta manera s"evitarà que puguin utilitzar el mòbil, però haurem de seguir pagant la quota mínima.

Estic tip que m"enviïn missatges de publicitat al mòbil. Com puc evitar-ho?

La Llei 34/2002, d"11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic, prohibeix expressament els enviaments de comunicacions publicitàries o promocionals a través de correu electrònic o SMS que no hagin estat sol·licitades o expressament autoritzades pels seus destinataris.

Per tant, si una empresa ens envia publicitat sense haver-ho demanat, ho podem denunciar davant el Ministeri d"Indústria, Turisme i Comerç.

Vaig contractar un servei amb unes tarifes determinades. Ara, la companyia ha apujat el preu de les tarifes sense notificar-ho i les trucades m"han sortit molt més cares. Puc reclamar?

Qualsevol proposta de modificació de les condicions contractuals, ha de ser comunicada a l"abonat amb una antelació mínima d"1 mes, en la qual s"informarà del dret de l"abonat a resoldre anticipadament el contracte sense penalització en cas de no acceptació de les noves condicions. Per tant, podem reclamar al departament o servei especialitzat d"atenció al client de l"operador i, en funció de la resposta, podem recórrer a les Juntes Arbitrals de Consum.

Tinc un mòbil amb targeta de prepagament, i la companyia m"ha comunicat que canvia les condicions respecte a quan el vaig adquirir: tinc menys temps per efectuar la recarrega amb el risc que el telèfon deixi d"estar operatiu. Quins són els meus drets com a consumidor en aquest cas?

El primer que hem de fer és comprovar la documentació que ens van entregar en adquirir el mòbil. Si la informació no és correcta i no preveu aquests canvis, haurem de reclamar davant el departament o servei especialitzat d"atenció al client de l"operador i, en funció de la resposta, podem recórrer les Juntes Arbitrals de Consum.

Vaig rebre fa unes setmanes una trucada a casa de la meva operadora de telefonia, oferint-me una millora en els serveis que tenia, i em demanaven certes dades personals. Jo els hi ho vaig donar, confiant en el que em deien. Al cap d"uns dies m"arriba una factura d"un nou operador de telefonia. Això es pot fer? Com puc reclamar i on?

Primer de tot, hem de procurar no facilitar mai cap dada personal per telèfon. I menys, si es tracta de la nostra companyia, ells ja tenen totes les dades necessàries. Pas previ, heu de fer una reclamació per escrit, enviant-la per burofax o per carta certificada amb acús de rebuda, notificant a la nova companyia que l"alta ha estat fraudulenta perquè no van identificar ni la seva identitat ni el contingut de la trucada, i per tant, no era el vostre desig canviar de companyia, així com l"abonament del què us han cobrat, i la baixa com a clients. Si la resposta no us és satisfactòria, podeu tramitar davant les nostres oficines la reclamació pertinent, aportant fotocòpia de les factures i l"escrit que vàreu redactar. Paral•lelament, podeu presentar un full oficial de denúncia/reclamació davant l"Agència Catalana de Consum o bé cursar-ho a través nostre, perquè en prenguin coneixement, i actuïn en conseqüència.

Vaig demanar la baixa de la meva companyia de telèfon, i ho vaig fer mitjançant una trucada al seu departament d"atenció al client, però em segueixen cobrant el servei. Què puc fer?

Pel que ens dius, la baixa no es va trametre correctament, perquè no hauries d"haver rebut més factures. Per tant, us heu de dirigir a la companyia mitjançant un escrit, enviant-lo per burofax o carta certificada amb acús de rebuda, indicant el dia i l"hora de la trucada en la que vàreu demanar la baixa. Sol•licitant així mateix, a banda de la baixa definitiva, l"abonament d"aquelles factures que us hagin arribat posteriorment. Heu de saber que la baixa la podeu sol•licitar de la mateixa manera que vàreu sol•licitar l"alta, i ho heu de demanar amb una antelació mínima de 15 dies naturals al moment en què ha de ser efectiva. La companyia ens ha de garantir la constància del contingut de la nostra sol•licitud de baixa.