Temàtica actual

foto trobada
Inauguració curs 1718 XEF_trobada2017_17oct

Opina sobre el tema d'aquest curs

"L'acompanyament adult en l'aprenentatge de la convivència".

La convivència està fonamentada en 4 eixos: l’individual, el col·lectiu, la ideologia educativa i el context. # Cada infant fa un procés de maduresa diferent, que repercuteix directament en la seva autonomia afectiva i emocional: allò que sent, allò que desitja, allò que el frustra... # Dins un grup, tothom ha de trobar el seu lloc. És imprescindible reforçar la idea de crear grup, crear vincles dins de l’escola. # La convivència i el benestar del grup és el repte de qualsevol col·lectiu. # Qualsevol ideologia educativa ha de prioritzar la creació de relacions positives i vincles afectius. # El context pot crear unes circumstàncies de conflicte de les quals podem aprendre, són oportunitats educatives. #La figura de l’adult com a líder educatiu #Sigui a casa o a l’escola, l’adult ajuda l’infant a interpretar el què passa perquè pugui trobar una solució positiva; i així tenir més eines per a resoldre-ho en d’altres contextos i experiències en el futur.

 INAUGURACIÓ DE CURS - 17 d'octubre de 2017 (#XEF #MariajesúsComellas #convivència #benestar #lideratge #vincles #grup #aprenentatge #autonomia)

 

RECURSOS: LECTURES I ENLLAÇOS D'INTERÈS

Aquí trobaràs un recull de recursos i enllaços que poden ser del vostre interès. Recorda que també en trobaràs a dins dels llibrets Mengem de colors! Mengem sa! , Temps per gaudir, temps per descobrir! i Créixer i conviure. Normes i límits.

TECNOLOGIES: INTERNET I APARELLS MÒBILS

  • Recursos. Tecnologia de la informació. Internet segura. Consultar.
  • Educar als menors en l'ús sense riscos d'Internet (castellà). Ayuntamiento de Vitoria - Gasteiz. Llegir.
  • Guia per a l'ús segur de les xarxes socials. CESICAT. Llegir.
  • Recull de webs d'interès sobre tecnologies i seguretat. Consultar.
  • Pantalla: una més a la família. Ara.cat. Llegir.
  • Televisió i família: activitats per a debat. Decàleg i pautes per al debat. Fòrum del CAC. Llegir. Consultar resum.
  • Taller sobre ciberacoso de D. Emilio Calatayud, juez de menores, en CyberCamp 2014. Veure vídeo.
NORMES I LÍMITS
  • Tinc un adolescent a casa. Diputació de Barcelona. Llegir
  • Normes i límits. El repte d'educar amb tendresa i fermesa. Eva Bach. Llegir.
  • Flors de bach. Recull d'Eva Bach a "Ara. Criatures". Llegir.
  • "Por no parecer fachas, los padres no ejercen". Emilio Calatayud (castellà). La Contra de La Vanguardia. Llegir.
  • "A los niños se les hace creer que sus deseos son derechos". Jorge Barudy (castellà). La Contra de La Vanguardia. Llegir.
ALIMENTACIÓ
  • Decàleg de l'alimentació saludable. Diputació de Barcelona. Llegir
  • Per saber-ne més. Cuina sense pares. Visita la web
  • Recomanacions per a l’alimentació en la primera infància (de 0 a 3 anys). Generalitat de Catalunya. Llegir
  • Alimentació de 3 a 6 anys. Generalitat de Catalunya. Llegir
  • Alimentació de 6 a 12 anys. Generalitat de Catalunya. Llegir
  • Alimentació de 12 a 18 anys. Generalitat de Catalunya. Llegir
  • Tríptic Alletament matern a les escoles bressol i llars d'infants Llegir Tríptic
  • Alimentació equilibrada Llegir
  • Alimentar-nos bé, una tasca plaent. Ada Parellada, educadora en alimentació. Llegir article
  • Alimentació i rendiment escolar. Nutricionista i fitoterapeuta. Olga Cuevas. Llegir article
  • El sobrepès i l'obesitat. Generalitat de Catalunya. Llegir
  • Menjar en família. Sabor, saber y salud. Jaume Serra. Ed. Alrevés, Barcelona 2011. Llegir
  • No esmorzar influeix en el rendimentescolar dels nens. Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos. Llegir

 

TEMPS LLIURE 
  • Memoryteca: botiga online i eina per a seleccionar jocs d'estimulació cerebral. Visita la web.
  • Qui posa les regles del joc? Guia per l’elecció i l’ús de videojocs. Ajuntament de Barcelona. Visita la Web. Consulta la guia.
  • El placer de jugar. Aprende y diviértete jugando con tus hijos. Imma Marín. Consulta l'e-book.
  • Marinva: joc i educació. http://www.marinva.es/recursos
  • Ara.cat. http://www.descobrir.cat/
  • Guia TOC TOC. http://www.toctoc.cat/
  • Programa Vías Verdes. http://www.viasverdes.com/
  • Nucli zoològic de Fuives. Centre Mundial del Ruc Català. http://www.fuives.com
  • Activitats físicas. De 0 a 18 anys. Generalitat de Catalunya. Llegir
ALTRES (RELACIONATS AMB EDUCACIÓ I FAMÍLIES)
  • Generalitat de Catalunya – Departament de Benestar i Família http://www20.gencat.cat/portal/site/bsf/
  • Ajuntament de Parets del Vallès. http://www.parets.cat/per-temes/educacio
  • Guia d’equipaments i entitats municipals de Parets del Vallès http://www.parets.cat/la-vila/directori
  • Família i Escola. Generalitat de Catalunya. Pagina Oficial
  • Créixer amb tu. Els infants de 0 a 18 mesos. Una Petita guia per pares i mares. Generalitat de Catalunya. Llegir
  • Créixer amb tu. Els infants de 18 a 36 mesos. Una Petita guia per pares i mares. Generalitat de Catalunya. Llegir
  • Higiene. De 0 a 18 anys. Generalitat de Catalunya. Llegir
  • Descans. De 0 a 18 anys. Generalitat de Catalunya. Llegir
  • La conducta en la primera infància. Com establir límits als infants de 0 a 3 anys. Llegir
  • Els 12 errors més comuns del pares. Llegir
  • Educació emocional. Llegir
  • L'infant de 0 a 3 anys. Llegir
  • L'infant de 3 a 6 anys. Llegir

Reflexions al Parets al Dia

La XEF col·labora mensualment en el Butlletí Municipal PARETS al dia amb una reflexió sobre els temes que treballem a la xarxa. Ens agradaria saber la teva opinió: escriu-nos i digues la teva!

  • PAD 148 - Cal formar-se en seguretat en relació a dispositius mòbils i internet
  • PAD 147 - Calendari de curs 2015-2016
  • PAD 145 - A les vacances, fomentem el contacte amb la natura
  • PAD 144 - Cap pantalla dels 0 als 2 anys
  • PAD 143 - Acotar el temps d'ús de les tecnologies
  • PAD 142 - Limitem el temps d'oci passiu
  • PAD 141 - Observem com es relacionen amb les tecnologies
  • PAD 140 - Calendaris del 2015
  • PAD 139 - Observar oportunitats i riscos de les tecnologies
  • PAD 138  - Vivim connectats i envoltats de pantalles
  • PAD 137 - Nova temàtica i calendari de trobades del curs
  • PAD 135 - Fi de curs 2014- 2015
  • PAD 134 - Poques normes i ben argumentades
  • PAD 133 - Als 9 -12 anys es veuen grans
  • PAD 132 - Els nens i nenes de 6 a 9 anys i les normes
  • PAD 131 - L'adolescència i les normes
  • PAD 130 - Les normes i els infants de 3 a 6 anys
  • PAD 129 - La XEF obsequia amb un calendari de 2014
  • PAD 128 - Per què fan rebequeries els infants de 0 a 3 anys?
  • PAD 127 - Les normes són importants i necessàries!
  • PAD 126 - Calendari de trobades del curs 2013 - 2014.
  • PAD 123 - L'adolescència és un pas endavant.
  • PAD 122 - Setmana de la Família 2013: gaudiu-la!
  • PAD 121 - Cal complicitat entre l'escola i la família.
  • PAD 120 - Treballen conjuntament l'escola i la família?
  • PAD 119 - Són necessaris els premis i càstigs?
  • PAD 118 - S'han de negociar les normes amb els fills?
  • PAD 117 - Dediquem prou temps a la comunicació?
  • PAD 116 - És important dir "NO" als infants. 
  • PAD 115 - Tornada a l'escola, fixem horaris!
  • PAD 113 - Ja arriba l'estiu!!! Bones vancances!
  • PAD 112 - Oci: cal estones de no fer res.
  • PAD 111 - Setmana de la Família 2012: vine a celebrar-la!
  • PAD 110 - Oci actiu.
  • PAD 109 - Oci: explorar, descobrir, triar.
  • PAD 108 - Preparar els àpats en família.
  • PAD 107 -  Nadal, temps per gaudir el temps en família.
  • PAD 106 - Cal aprendre a alimentar-se.  

Envia'ns les teves reflexions sobre aquests temes o d'altres que t'interessin al correu electrònic: (Necessites javascript per veure aquest correu-e).

Tots eduquem: participa a la Xarxa!