Portada > Actualitat > Notícies > Servei d’assessorament per a persones autònomes i empreses afectades en la seva activitat per la COVID-19

Servei d’assessorament per a persones autònomes i empreses afectades en la seva activitat per la COVID-19

30/03/2020

L’Ajuntament de Parets, a través del Servei Parets Empreses, prestarà un servei d’assessorament gratuït per tal que les i els treballadors autònoms que han vist afectada la seva activitat pel coronavirus (COVID-19), puguin accedir a la cessació temporal de l'activitat (atur).

Els principals requisits són:

  • Estar afiliat i d'alta a la Seguretat Social a la data de declaració de l'estat d'alarma.
  • Estar al corrent dels pagaments i obligacions amb la Seguretat Social.
  • Que l'activitat s'hagi suspès o s'hagi vist reduïda la seva facturació en un 75%.

No és necessari que:

  • Tinguis la cobertura per cessament d'activitat.
  • Et donis de baixa de la teva activitat.
  • Tinguis carència mínima.

Perdré la bonificació de la quota d'autònoms?

No, per ser beneficiari/ària del cessament temporal d'activitat per la COVID-19 no és necessari donar-se de baixa a la seguretat social, per tant no es perd la bonificació.

Que cobraré?

Aquesta prestació consisteix en el 70% de la base reguladora. En el cas de cotitzar per la base mínima (944,40 euros) l'import correspondrà a 661 euros/mensuals.

Durant quant temps ho cobraré?

La seva durada és d'1 mes, que es pot prorrogar fins a la fi de l'estat d'alarma.

Com se sol·licita?

S'ha de sol·licitar a la mútua col·laboradora, aquesta informació surt reflectida al document d'alta de l'activitat. És important no estar de baixa a la seguretat social ni a hisenda. 

Informació dels ajuts per Empreses - Infografia

  • Sol·licitar l'autorització de regulació d'ocupació temporal per força major per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19. Tràmit Canal Empresa
  • Presentació d’Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO’s):

- Tramitar expedients d’ERTO’s. A la Web de Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya es troba el tràmit corresponent i el seu formulari telemàtic específic d’ERTO per causa de força major derivada de la crisi del coronavirus COVID-19.  Enllaç aquí.

- Telèfon per a resoldre dubtes i consultes amb relació a la tramitació d’ERTO 932 285 757, de la direcció general de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. També podeu escriure a la seva bústia corporativa.

  • Moratòria dels tributs fins al 30 de maig de 2020. Agència tributària.
  • Opcions al finançament amb avals públics. Línies ICOICF Avalis.
  • Moratòria en el pagament de la hipoteca per l'adquisició del seu habitatge habitual. Presentació de sol·licituds a l'entitat bancària.

Informació dels ajuts per Autònoms - Infografia

  • Prestació extraordinària per cessament d’activitat. La sol·licitud es farà directament a la Mútua. Aviat enviarem un e-mail amb tota la informació corresponent a aquest ajut. 
  • Ajuts per autònoms de la Generalitat de fins a 2.000 € per activitats de les quals les autoritats sanitàries han decretat el tancament. Informació i tràmits Gencat
  • Moratòria dels tributs fins al 30 de maig de 2020. Agència tributària
  • Opcions de finançament: Línia d’avals per la cobertura per compte de l’Estat amb línies d’avals i Línies ICO. Línies ICOICF Avalis
  • Moratòria en el pagament de la hipoteca per l'adquisició del seu habitatge habitual. Presentació de sol·licituds a les entitats bancàries.

Per a qualsevol dubte relacionat, es pot trucar al telèfon 683 347 947 de 9 a 14 h, o bé escriure un correu a l’adreça electrònica (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

Arxivat a: Comerç i empresa, Informació coronavirus
Logotip ParetsEmpreses