Portada > Actualitat > Notícies > “Enamora’t de Parets”, la nova campanya de turisme reivindica el patrimoni municipal en tots els àmbits

“Enamora’t de Parets”, la nova campanya de turisme reivindica el patrimoni municipal en tots els àmbits

19/04/2021

L’Ajuntament impulsarà la construcció d’una passarel·la per admirar les pintures de l’antiga fàbrica Tipel

L’Ajuntament de Parets ha presentat aquest matí la campanya de turisme i promoció de la vila “Enamora’t de Parets” a l’antiga fàbrica Tipel. L’alcalde Francesc Juzgado ha explicat que l’objectiu de la campanya és fer valdre el patrimoni arquitectònic, artístic i cultural de Parets així com donar a conèixer l’entorn natural i l’oferta gastronòmica i comercial del municipi. La iniciativa pretén redescobrir Parets als paretans i paretanes i, a la vegada, atraure turisme de fora del municipi.

El regidor de Turisme i Promoció de la Vila, Francesc de la Torre, ha presentat l’eslògan de la campanya, “Enamora’t de Parets”, i la seva imatge, un cor amb la silueta de la P de Parets a l’interior. De la Torre, juntament amb la vicealcaldessa i regidora d’Educació, Casandra Garcia, i la regidora de Comerç, O’hara Valdivia, han exposat les accions que es duran a terme en el marc de la campanya.

Durant el 2021 es llençaran quatre accions. La primera consistirà en un concurs de dues entrades dobles per a l'espectacle Els gossos de Nelson Valente, que tindrà lloc el diumenge 16 de maig, a les 19.30 h, al Centre Cultural Can Rajoler. Per participar-hi haureu de penjar alguna foto d'un lloc que us agradi de Parets a Instagram amb el hashtag #enamoratdeparets i etiquetar el compte @ajuntamentdeparets. La fotografia amb més likes serà la guanyadora. El concurs s’obrirà el dijous 29 d’abril, amb la publicació del butlletí municipal Parets al Dia, i finalitzarà el dijous 13 de maig. El butlletí d’aquest mes també inclourà una selecció de 13 punts emblemàtics de Parets.

La segona acció es basarà en un concurs que involucrarà el sector de la restauració i els comerços del municipi; la tercera acció serà un joc de pistes i; finalment, la darrera acció consistirà a crear un joc de taula amb la participació de les escoles i les famílies de Parets.

El govern vol facilitar l’accés de la ciutadania a la Tipel

La regidora de Patrimoni Cultural, Rosa Martí, ha aprofitat la presentació de la campanya de turisme i promoció de la vila per anunciar la proposta de construcció d’una passarel·la per contemplar les pintures de l’antiga fàbrica Tipel. L’Ajuntament vol impulsar la construcció d’aquesta estructura per facilitar la visita dels murals de pop-art de l’edifici. Martí ha explicat que la voluntat del govern és que l’obra vagi càrrec de l’estudi d’aquitectes RCR, guardonats amb el prestigiós premi Pritzker i coneguts pels seus projectes integrats en l’entorn. Martí ha agraït la implicació en el projecte del propietari de la Tipel, Pere Hernández, així com la tasca de conservació que ha fet dels murals. Martí també ha recordat que l’Ajuntament treballa per enllestir la publicació de Carles Toribio, un llibre que recull la història i la documentació de la Tipel.

La decoració mural de l'antiga fàbrica Tipel és una obra de pop-art que van fer, a començaments dels 70, Eduardo Arranz-Bravo i Rafael Bartolozzi. Els artistes van decorar una superfície de 2.000 m2 amb motius orgànics, tubs i xemeneies, a més d'instal·lar algunes escultures de xais als jardins de l'empresa.

Arxivat a: Comerç i empresa, Cultura
Imatge de la campanya de turisme i promoció de la vila
Membres de l'equip de govern a la presentació de la campanya a l'antiga fàbrica Tipel

Arxius adjunts