Portada > Actualitat > Notícies > L’escola NS Montserrat posa en marxa les cooperatives AFEM i Ajuda’ns a ajudar a través del projecte CuEmE a Parets del Vallès

L’escola NS Montserrat posa en marxa les cooperatives AFEM i Ajuda’ns a ajudar a través del projecte CuEmE a Parets del Vallès

09/11/2022

L’acte d’entrega simbòlic del CIF de les cooperatives dels escolars s’ha fet avui, 9 de novembre, a la Sala de Plens de l’Ajuntament amb l’assistència de l’alcalde de Parets, Francesc Juzgado, i la vicealcaldessa i regidora d’Educació, Casandra Garcia

L’escola NS Montserrat ha posat en marxa avui, 9 de novembre, a la Sala de Plens de l’Ajuntament, les cooperatives AFEM (Ajudem Fent Excel·lents Productes) i Ajuda’ns a ajudar al municipi. La creació de les associacions s’ha formalitat en un acte d’entrega simbòlica dels CIF (Codi d'Identificació Fiscal) als representants de les entitats per part dels representants del consistori. L’activitat s’emmarca en el programa educatiu CuEmE (Cultura Emprenedora a l'Escola) impulsat per la Diputació de Barcelona i que vincula els ajuntaments i les escoles per fomentar la cultura emprenedora en el cicle superior d’educació primària, desenvolupant els valors, els hàbits i les capacitats de l’emprenedoria. A l’acte hi ha assistit l’alcalde de Parets, Francesc Juzgado, i la vicealcaldessa i regidora d’Educació, Casandra Garcia.

L’alcalde de Parets, Francesc Juzgado, destaca que “el que hem fet avui és la constitució de les dues cooperatives de l’escola NS Montserrat que formen part d’un projecte municipal que ja fa temps que es porta a terme a través de l’àrea de promoció econòmica i educació de l’Ajuntament. Els i les responsables de les cooperatives ens han transmès la il·lusió i les ganes que tenen de començar a treballar amb les cooperatives i posteriorment entregar els diners recaptats a l’entitat solidària de La lluita d’Arnau per la investigació del càncer infantil”.

La vicealcaldessa i regidora d’Educació, Casandra Garcia, apunta que “és un projecte molt il·lusionant i motivador per tot l’alumnat que el realitza i l’ha realitzat en altres edicions i les escoles que hi participen sempre fan una valoració molt positiva. Són dels projectes que aconsegueixen que l’alumnat aprengui de manera molt motivadora des de la seva pròpia curiositat i el fet de fer aquest exercici d’emprenedora de creació de les cooperatives és una manera molt encertada de treballar diferents continguts i matèries. Destacar també que el professorat es carrega de feina en un projecte que dura tot el curs i, per tant, agraïm la implicació dels mestres, ja que sense ells no seria possible”.

Durant el procés, els alumnes creen una cooperativa i trien la forma jurídica que considerin més adequada; elaboren els estatuts que regulen la societat; li posen nom; creen el logotip; tramiten el CIF de la societat; decideixen quin producte volen produir; i assignen els equips i tasques a desenvolupar per cada alumne en la cooperativa. Finalment, els nens i nenes posen a la venda els productes al mercat municipal, els beneficis dels quals aniran destinats a una associació benèfica que triaran entre tots de forma consensuada.

Les dues cooperatives que han creat els escolars estan formades per un total de 54 alumnes i els beneficis de les mateixes aniran destinats, en aquest cas, a l’entitat La lluita d’Arnau. A banda de l’escola NS Montserrat, Parets també participa en la iniciativa CuEmE durant el curs 2022-2023 a través de l’escola Acesco que formalitzarà la seva creació amb l’entrega del CIF durant les properes setmanes. 

El programa educatiu CuEmE vol fomentar els valors i les competències bàsiques definides en el currículum d’educació primària. En aquest sentit, durant el curs escolar, els participants creen i gestionen la cooperativa amb el suport dels professors i tutors, de l’Ajuntament de Parets i d’altres agents socials de la localitat com empreses i establiments comercials. 

Arxivat a: Ajuntament, Comerç i empresa, Educació
Projecte Cueme de NS Montserrat
Projecte Cueme de NS Montserrat
Projecte Cueme de NS Montserrat