- MIDA DEL TEXT:
- SENSE ESTILS
Més informació: Agència de l'Habitatge de Catalunya
Des del passat 19 de març fins a un mes després de la finalització de l’estat d’alarma es pot presentar una sol·licitud davant l’entitat financera amb la que es va signar el préstec o el crèdit hipotecaridel seu habitatge habitual perquè suspengui el pagament del deute hipotecari (amortització de capital i interessos) durant el termini d’un mes, sense perjudici de les pròrrogues que puguin acordar-se per part del govern espanyol i, durant aquest termini no es podran meritar interessos, no es podran cobrar interessos moratoris ni es podran aplicar la clàusula de venciment anticipat del contracte.
Així mateix, l’entitat financera disposa de 15 dies per concedir la moratòria sempre que es compleixin els requisits següents:
Si durant el període de vigència de l’estat d’alarma heu hagut de contractar un servei funerari, aquests són els vostres drets:
Transport aeri:
Transport terrestre:
Transport marítim:
Viatges combinats:
No es podrà suspendre el subministrament de llum, gas i aigua a cap consumidor excepte per qüestions de seguretat.
Mentre duri l'estat d'alarma, no es computaran els terminis per reclamar rebuts impagats.
D’altra banda, es prorroga de forma automàtica fins al 15 de setembre de 2020 la vigència de l'abonament social.
El Govern de la Generalitat de Catalunya va aprovar el 19 de març de 2020 una sèrie de bonificacions en el cànon de l'aigua que suposaran un estalvi per a les famílies i les empreses:
Ajornament del pagament de factures
Si un abonat té un deute amb un operador de telefonia o internet relatiu a una factura presentada entre el 14 de març i el 30 de juny (ambdós inclosos), pot sol·licitar un fraccionament i ajornament del deute.
Les condicions són:
Els abonats amb factures impagades, tant si sol·liciten i accepten el fraccionament i ajornament com si no el sol·liciten ni l’accepten, no podran mantenir els números assignats en cas d'un canvi d'operador (portabilitat) durant la vigència del deute.
Però sí tenen dret a conservar els números si han comunicat a l'operador una no conformitat amb la factura, i no havent obtingut una resposta satisfactòria per part de l'empresa, han presentat una reclamació a un organisme oficial.