Portada > Temes > Educació > Escoles Municipals > Escola Municipal Pau Vila

Escola Municipal Pau Vila

L’Escola Municipal Pau Vila és una escola d’Infantil i Primària. L’escola inicia la seva activitat docent el curs 1962-1963 com a “Patronato Municipal de Enseñanza Media de Parets del Vallès” a les instal·lacions de Ca n’Oms, cedides per la indústria “La Linera”, amb els alumnes que volien cursar els estudis de Batxillerat Elemental en règim d’alumnes lliures. L’any 1970 l’escola es trasllada al nou edifici situat a l’avinguda de la Pedra del Diable, equidistant entre el Cas Antic i l’Eixample de Parets. El mateix any, amb la supressió del Batxillerat Elemental i la implantació de l’EGB, el centre esdevé una Escola graduada mixta amb quatre unitats escolars, dues de nens i dues de nenes, posteriorment es van autoritzar més unitats fins a completar tots els nivells de l’etapa i, paral·lelament, s’anaven suprimint els nivells de batxillerat.

L’edifici actual és el resultat de dues ampliacions i una reforma important que s’han fet a l’original per donar resposta a les necessitats del moment en que s’han produït. Amb la primera ampliació l’edifici original va créixer en dues aules per planta cap al sud-oest per tal de poder acollir alumnes d’educació infantil de 4 i 5 anys, d’acord amb la nova estructuració del sistema educatiu que amb la implantació de la ESO i la supressió de l’EGB, els alumnes sortien de l’escola de primària dos anys abans però hi començaven dos anys més petits, és a dir als 4 anys. La segona ampliació va ser la construcció d’un edifici totalment nou per als alumnes d’infantil a la part sud del pati i, finalment la reforma, molt més recent, ha completat la composició i aspecte actuals de l’escola.

Actualment és una escola d’infantil i primària amb doble línia de P3 a 6è. que es defineix com a servei públic i que vol ser gratuïta, democràtica, oberta i participativa, catalana, plural, preocupada per una educació integral, potenciadora de valors, coeducadora, cohesionadora, preocupada per l’assoliment de les competències bàsiques, atenta a la diversitat i orientadora de la tasca pedagògica des d’una perspectiva de futur.