L’Administrador d’Infraestructures Ferrovià ries (ADIF) ha licitat aquest dilluns les obres del projecte de la via i l’electrificació del desdoblament del tram de l’R3, la lÃnia de l’Hospitalet de Llobregat-La Tor de Querol, entre els termes municipals de Parets del Vallès i la Garriga. Avui dijous, 15 de juliol, la licitació s'ha pública al BoletÃn Oficial del Estado (BOE).
El pressupost és de 66.087.938 euros (IVA inclòs), una quantitat a la qual cal sumar 8.436.330 euros més en conceptes de subministraments. El termini d’execució previst és de 25 mesos i l’actuació rebrà finançament dels fons de recuperació europeus Next Generation.
El desdoblament es farà en un tram de 17,1 quilòmetres, començant per Parets del Vallès i pels municipis de Montmeló, Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga. Entre les principals actuacions hi ha l’aixecament de la superestructura de la via actual i dels aparells de via, i la rectificació del traçat per a l’execució d’una nova plataforma sobre la qual es muntarà la nova via.
Pel que fa a les infraestructures, es faran 9 viaductes, 7 passos superiors i 9 passos inferiors, aixà com 5.304 metres de murs. Paral·lelament, es faran nous drenatges transversals i obres civils de cunetes i col·lectors.
Respecte al sistema d’electrificació, es desmuntaran els actuals sistemes, s’executaran noves fonamentacions i el muntatge de pals de catenà ria, l’estesa de 25.110 metres de fil de contacte i la instal·lació d’altres elements d’aquest sistema.
Paral·lelament, Adif segueix treballant amb les obres i projectes relacionats amb el desdoblament, com l’adequació de les instal·lacions i la millora de l’accessibilitat a l’estació de Parets i la supressió dels passos a nivell.
Adif descriu aquesta actuació com una de les més rellevants incloses al Pla de Rodalies, ja que millorarà la lÃnia R3, amb una elevada densitat de trà nsit, incrementarà el servei entre Barcelona i la Garriga, absorbirà més circulacions i reduirà els temps de viatge. També pretén augmentar la fiabilitat i l’eficà cia de la lÃnia, actualment una de les que pateix més incidències.