L’adquisició de nou material especÃfic dotarà als centres educatius de més recursos dels quals disposaven fins ara. La intenció és crear un banc de préstec, a l’abast de tots els centres, i aixà poder treballar amb grups reduïts d’entre dos o tres alumnes per projecte. El material consisteix en: 6 robots Bluebot, indicat per Educació Infantil i Primà ria; 10 Lego Wedo per Educació Primà ria i ESO; 15 plaques MicroBit+mi:power per alumnes de tots els cicles; i 15 kits Micro Bit per alumnes d’ESO. A més, l’Ajuntament de Parets també ha subvencionat dues jornades de formació pels alumnes de Cicle Mitjà .
Â
Aquest projecte de treball transversal és necessari per ajudar els centres en la necessitat, cada vegada més evident, de donar als alumnes la formació tant en robòtica com en pensament computacional i incloure-la en la tasca docent.
El GREP va néixer el curs 2016-2017, en la Jornada d’Inauguració que va organitzar el Servei d’Educació de l’Ajuntament, amb els objectius de transmetre a la comunitat educativa de Parets la rellevà ncia que va adquirint la robòtica i la programació en el currÃculum, conèixer el material i les possibilitats didà ctiques que ofereix, potenciar una lÃnia de treball i cooperació entre els centres del municipi, elaborar un recull d’activitats per tal d’iniciar la presència dels materials de robòtica a l’escola i aconseguir la implicació d’institucions públiques i de les empreses que formen el teixit industrial de Parets per facilitar l’adquisició de material.
Els centres que hi participen són l’Escola Municipal Pau Vila, l’Escola LluÃs Piquer, l’Escola Nostra Senyora de Montserrat va participar el primer any, l’ACESCO, l’Escola Vila Parietes, l’Institut Torre de Malla, l’Institut La SÃnia i l’Escola Pompeu Fabra. El treball va dirigit tant a alumnes d’Educació Infantil com pels d’Educació Primà ria i ESO.
La proposta del grup ha anat creixent durant els cursos i ha tingut una mitjana d’entre 8 i 10 alumnes per curs i han participat una vintena de mestres. Al llarg d’aquests cursos s’ha arribat a diversos acords com la necessitat d’establir uns mÃnims vers la robòtica i la programació, la inclusió d’eines robòtiques i d’iniciació de programació a les aules o la proposta d’organitzar unes jornades de robòtica i programació a les escoles i instituts, entre d’altres. Â
Aquest curs 2019-2020, concretament el 20 de maig, estava previst fer una exposició a la plaça de la Vila dels materials i les activitats que s’estan duent a terme als centres. Lamentablement, es va haver de suspendre a causa de l’estat d’alarma decretat amb motiu de la pandèmia de la COVID-19. No obstant això, el professorat no ha deixat de treballar i des del GREP asseguren que es realitzarà la jornada els cursos següents.