Indicadors ITA
A - Transparència activa i informació sobre la corporació municipal (21)
A.1. - Publicitat activa sobre càrrecs, personal i retribucions de l'Ajuntament (8)
- 01 - Les dades biogràfiques de l’alcalde/essa i dels regidors/es de l'Ajuntament, especificant com a mínim el seu nom i cognoms, càrrec actual, foto, ressenya biogràfica o el seu CV, i també l’adreça electrònica.
- 02 - L'agenda institucional de l’alcalde/essa, amb indicació i el detall tant de les activitats que ja s’han dut a terme com de les que estan programades (data, hora, lloc, descripció de l'activitat i participants principals).
- 03 - Es publiquen de manera detallada i individualitzada les despeses de viatge de l’alcalde/essa i dels altres càrrecs electes de l'Ajuntament.
- 04 - La relació de llocs de treball (RLT) de l'Ajuntament, així com la relació individualitzada de càrrecs (llocs) de confiança o personal eventual, i l'import individual o col·lectiu de les seves retribucions.
- 05 - Les dades bàsiques de tots i cada un dels òrgans descentralitzats, ens instrumentals o societats municipals, amb indicació detallada del seu objecte social, així com els enllaços als seus llocs web. L'Ajuntament de Parets del Vallès no disposa d'aquesta tipologia d'organismes dependents.
- 06 - La relació de llocs de treball (RLT) o plantilles de personal dels òrgans descentralitzats, ens instrumentals i societats municipals per complet, indicant la denominació dels llocs i les places de cada càrrec de confiança que tenen. L'Ajuntament de Parets del Vallès no disposa d'aquesta tipologia d'organismes dependents.
- 07 - Es publiquen les retribucions percebudes pels alts càrrecs (almenys dels càrrecs electes i, si escau, dels directors generals) de l'Ajuntament i dels màxims responsables de les entitats en què aquest participa.
- 08 - El registre d'interessos d'activitats i de béns dels alts càrrecs de l'Ajuntament.
A.2 - Publicitat activa sobre la planificació, organització i patrimoni de l'Ajuntament (6)
- 09 - Els plans i programes anuals i plurianuals municipals en els quals es fixen objectius concrets, així com les activitats, mitjans i temps previst per a la seva consecució, i resultats o grau de consecució d'objectius obtingut.
- 10 - Un organigrama actualitzat que permet comprendre l'estructura organitzativa de l’Ajuntament i identificar les persones responsables dels diferents òrgans de govern i les seves funcions respectives.
- 11 - Es publica la política o la manera de dur a terme la gestió, la conservació i l'eliminació dels documents i arxius de l'Ajuntament.
- 12 - Es publica la relació revisada i/o actualitzada d'immobles (oficines, locals, etc.), tant propis com en règim d'arrendament, ocupats o adscrits a l'Ajuntament, indicant el corresponent règim en cada un d'ells.
- 13 - La relació detallada de tots els vehicles oficials (propis, llogats, o cedits) adscrits a l'Ajuntament (inclosos, si escau, els dedicats a serveis públics).
- 14 - L'inventari actualitzat de béns i drets e l'Ajuntament de cada un dels tres últims exercicis tancats(en elaboració).
A.3 - Publicitat activa sobre els òrgans de govern municipals, informes i resolucions judicials (7)
- 15 - Existeix i es publica un codi ètic o de bon govern de l'Ajuntament (preferentment adaptat al nou Codi de bon govern local aprovat per unanimitat dels grups polítics a la FEMP).
- 16 - Les ordres del dia prèvies dels plens municipals.
- 17 - Les actes íntegres dels plens municipals.
- 18 - Els acords complets de les juntes de govern, i les actes íntegres quan actuïn per delegació del Ple.
- 19 - Els arxius d'àudio (podcast) o dels vídeos de les sessions dels plens municipals.
- 20 - Les resolucions judicials (amb un enllaç al seu contingut íntegre) que afectin l'Ajuntament (en l'ordre contenciós, laboral, etcètera).
- 21 - Les resolucions d'autorització o reconeixement de la compatibilitat i les autoritzacions d'exercici de l'activitat privada a alts càrrecs.
B - Pàgina web, relacions amb la ciutadania i la societat, i la participació ciutadana (15)
B.1. - Pàgina web de l'Ajuntament i serveis municipals (8)
- 22 - S'ha implantat al web de l'Ajuntament una secció específica en matèria de transparència, o bé l'Ajuntament disposa d’un portal de transparència enllaçat al mateix web municipal.
- 23 - El web disposa d’un cercador operatiu i clarament visible.
- 24 - El web a la portada disposa d’un mapa web que permet veure en un sol lloc l'estructura dels continguts inclosos i els seus accessos en hipervincle.
- 25 - Es publica el catàleg general de serveis municipals, així com les seus dels serveis i equipaments de l'entitat corresponent, amb l'adreça, els horaris d'atenció al públic i els enllaços a les seves pàgines web o adreces electròniques.
- 26 - Es publica el catàleg actualitzat dels procediments administratius a disposició de la ciutadania, amb indicació del seu objecte, tràmits, terminis, sentit del silenci administratiu.
- 27 - Existeix i s'informa sobre una/es carta/es de serveis municipals, i del grau de compliment dels compromisos que estableix la carta esmentada.
- 28 - Existeix i s'anuncia un canal específic de denúncies per a la ciutadania.
- 29 - S'informa al web sobre incidències actuals en la prestació dels serveis municipals.
B.2. - Participació ciutadana i informació d'interès per a la ciutadania (7)
- 30 - Es publiquen al web dades o informació estadística sobre les consultes i els suggeriments rebuts de ciutadans o organitzacions.
- 31 - Es preveu al web un espai perquè els grups polítics municipals expressin les seves opinions i propostes.
- 32 - Hi ha al web el directori d'entitats i associacions de veïns del municipi, i s’hi preveu un espai reservat per a les associacions esmentades.
- 33 - Hi ha al web fòrums de discussió, o bé hi ha perfils actius de l’Ajuntament a les xarxes socials.
- 34 - Existeix i es publica al web el conjunt de normes que estableixen i regulen els procediments i òrgans perquè els veïns puguin participar de manera efectiva en els assumptes de la vida pública local (Reglament de participació ciutadana o d'altres).
- 35 - Existeixen al web els consells municipals i altres canals de participació ciutadana i se n'hi informa.
- 36 - El web informa sobre les vies per a la participació ciutadana en l'elaboració dels plans econòmics, sobre polítiques específiques i sobre pressupostos municipals.
C - Transparència econòmica i financera (11)
C.1. - Informació comptable i pressupostària (6)
- 37 - Els pressupostos de l'Ajuntament, amb descripció de les principals partides pressupostàries i informació actualitzada (almenys trimestralment) sobre el seu estat d'execució.
- 38 - Les modificacions pressupostàries aprovades pel Ple municipal, o per la Junta de Govern, l'alcalde/essa o el/la regidor/a delegat/ada.
- 39 - Els pressupostos dels òrgans descentralitzats, ens instrumentals i societats municipals. L'Ajuntament de Parets del Vallès no disposa d'aquesta tipologia d'organismes dependents.
- 40 - L'indicador financer d'autonomia fiscal: Drets reconeguts nets d'ingressos tributaris / Drets reconeguts nets totals.
- 41 - L'indicador financer de capacitat o necessitat de finançament en termes d'estabilitat pressupostària (superàvit o dèficit).
- 42 - L'entitat informa explícitament al web que publica els seus comptes a la plataforma del Tribunal de Comptes sobre rendició de comptes (rendiciondecuentas.es).
C.2. - Transparència en els ingressos, despeses i deutes municipals (5)
- 43 - Es publiquen els indicadors: a) Ingressos fiscals per habitant (Ingressos tributaris / nbre. habitants); i b) Inversió per habitant (Cap. I a III) x 365 / Drets reconeguts nets)).
- 44 - Es publiquen indicadors de despesa per habitant (obligacions reconegudes netes / núm. habitants).
- 45 - Es publica la informació sobre el període mitjà de pagament a proveïdors d'acord amb la normativa d'estabilitat pressupostària.
- 46 - Es publica l'import del deute públic municipal consolidat i la seva evolució en comparació d'exercicis anteriors.
- 47 - Es publiquen els informes d'auditoria de comptes i els de fiscalització per part dels òrgans de control extern (Cambra o Tribunal de Comptes), tant els de l'Ajuntament com els de les entitats del sector públic municipal.
D - Transparència en les contractacions, convenis, subvencions i costos dels serveis (12)
D.1. - Contractacions (7)
- 48 - Es publica de manera immediata cada un dels contractes (tots els contractes no menors) formalitzats per l’Ajuntament, amb indicació de l'objecte, l'import de licitació i d'adjudicació, el procediment utilitzat.
- 49 - Es publiquen periòdicament (com a mínim trimestralment) els contractes menors formalitzats per l'Ajuntament amb informació detallada dels seus imports i adjudicataris (mitjançant un enllaç directe i específic al web).
- 50 - Les modificacions dels contractes formalitzats per l'Ajuntament mitjançant un enllaç directe i específic al web).
- 51 - S'informa sobre la composició, forma de designació i convocatòries de les meses de contractació.
- 52 - Es publiquen les actes de les meses de contractació (mitjançant un enllaç directe i específic al web).
- 53 - Les dades estadístiques sobre el percentatge en volum pressupostari dels contractes adjudicats a través de cada un dels procediments previstos en la legislació de contractes del sector públic.
- 54 - L'Ajuntament informa explícitament al web que publica els seus contractes a la Plataforma de contractació del sector públic (PCSP) (directament o per agregació a la Plataforma de contractació autonòmica).
D.2. - Convenis, encàrrecs de gestió i subvencions (3)
- 55 - La relació dels convenis i els encàrrecs de gestió subscrits, indicant-hi les parts signants, el seu objecte i, si escau, les obligacions econòmiques convingudes.
- 56 - La relació detallada de subvencions i els ajuts públics concedits per l’Ajuntament, amb indicació del seu import, objectiu o finalitat i beneficiaris.
- 57 - Es publiquen les assignacions econòmiques que es concedeixen a cada un dels grups polítics municipals.
D.3. - Subministradors i costos dels serveis (2)
E - Transparència en matèries d'Urbanisme, Obres Públiques i Medi Ambient (12)
E.1. - Plans d'ordenació urbana i convenis urbanístics (5)
- 60 - Està publicat el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) i els mapes i plànols que el detallen.
- 61 - En relació amb l'àmbit mediambiental es publiquen: a) Les polítiques i programes de l'Ajuntament relatius al medi ambient, així com el seguiment
- 62 - Les modificacions aprovades del PGOU i els plans parcials aprovats.
- 63 - Informació detallada dels convenis urbanístics de l'Ajuntament i de les actuacions urbanístiques en execució.
- 64 - Informació detallada i precisa sobre els usos i les destinacions del sòl del municipi.
E.2. - Informacions sobre licitacions d'obres públiques (4)
- 65 - Els projectes, els plecs i els criteris de licitació de les obres públiques.
- 66 - Les modificacions, els reformats i els complementaris dels projectes de les obres més importants (mitjançant un enllaç directe i específic al web) (si no n'hi ha hagut, s'indicarà expressament al web).
- 67 - El llistat d'empreses que s'han presentat a cada una de les licitacions d'obres públiques convocades per l'Ajuntament.
- 68 - La relació de les empreses que han dut a terme les obres públiques més importants en l'Ajuntament, amb indicació de les obres i el seu import.
E.3. - Urbanisme i obres d'infraestructura (3)
- 69 - Informació precisa sobre cada una de les obres més importants d'infraestructura que estan en curs (objectius de l'obra i responsable municipal; contractista/es responsable/s; import pressuposat, període d’execució).
- 70 - Es tracta de difondre, almenys semestralment, informació sobre les obres d'infraestructura realitzades i, si escau, o les aprovades pendents d'execució (informes, comunicats, notes de premsa, etcètera).
- 71 - Es publiquen els indicadors: a) Inversió en infraestructures per habitant i b) Proporció d'ingressos de l'Urbanisme sobre els ingressos totals.
F - Dret d'accés a la informació (9)
F.1. - Planificació i organització de l'Ajuntament (6)
- 72 - El web o el portal de transparència de l'Ajuntament destina un espai destacat o secció, fàcilment visible i clarament identificable, per difondre el dret d'accés a la informació i per facilitar l'accés aquest procediment administratiu.
- 73 - Hi ha i està habilitat un procediment administratiu presencial (no electrònic) per exercir el dret d'accés a la informació, i s'ofereix en tot cas a l'interessat/ada informació sobre els passos que cal seguir, horaris i requisits.
- 74 - Es posa a disposició a la secció o portal de transparència de l'Ajuntament un formulari web —o un canal electrònic— per formular sol·licituds d'accés a la informació pública.
- 75 - El canal electrònic de sol·licituds d'accés permet diversos tipus d'identificació de l'interessat/ada, com ara una adreça electrònica, autenticació electrònica, que no necessitin l'obtenció de certificats digitals o l'aportació de dades fiscals.
- 76 - El canal electrònic de sol·licituds d'accés a la informació permet, d'una manera igualment accessible, fer un seguiment de la tramitació de la petició per part de l'interessat/ada.
- 77 - Es facilita des del web (o, si escau, el portal de transparència) de l'Ajuntament un canal fàcil i accessible per a la formulació de queixes o suggeriments en relació amb l'accés a la informació.
F.2. - Reclamacions i avaluació del dret d'accés a la informació pública (3)
- 78 - Es difonen d'una manera senzilla i clara al web o al portal de transparència de l'Ajuntament les condicions i el procediment per presentar reclamacions per denegació total o parcial a l'exercici del dret d'accés a la informació.
- 79 - Està operativa i clarament visible al web l'àrea o entitat municipal responsable davant de la qual s’han de presentar reclamacions per denegació total o parcial a l'exercici del dret d'accés a la informació.
- 80 - S’anuncia al web o al portal de transparència de l'Ajuntament informació estadística amb periodicitat bimestral.